Helyszín: Nyíregyháza
Téma: ifjúsági rendezvények a fiatalok bevonásával
Szakmai műhelyfoglalkozásunk témája az ifjúsági rendezvények, illetve a fiatalok bevonása ezen eseményekbe volt.
Az első napon előadások keretében mutatták be a szervezetek képviselői az országukra jellemző felépítést és struktúrát, így az osztrák, román, szerb és magyar ifjúsági rendezvényekről, a fiatalok bevonásáról ezen eseményekbe, milyen elérések vannak, kaphattak részletes képet az érdeklődő ifjúsági szakemberek. A nap végén egy európai kitekintést is tettünk, hogy Európa egyes országaiban hogyan szerveződnek meg az ifjúsági rendezvények elsősorban a fiatalok bevonásával, főleg a környező országokban, valamint kiemelten Franciaországban, Olaszországban, Németországban.
A második napon rendszereztük a fogalmakat; mi különbözteti meg az ifjúsági rendezvényeket egymástól (ki szervezi, érdekképviseleti, kulturális, nemzetközi), milyen ismérvekkel lehet ifjúsági rendezvényeket szervezni, hogyan kell kommunikálni, milyen módon érhetőek el a fiatalok. Sajnos Szerbiában kevés alulról jövő kezdeményezés van, érdekképviseleti esemény gyakorlatilag nincs is. Romániában ezzel szemben nagyon sok ilyen eseményt szerveznek, sok esetben maguk a fiatalok, bár az érdekképviseleti eseményeknél gyakran átpolitizáltak a rendezvények. Viszont a fiatalok aktívak és relatíve kevés forrásból is sok eseményt valósítanak meg. Ausztriában sok esemény van, a magyar viszonyokhoz képest sok pénz is, de a fiatalok egyre inaktívabbak, bár ugyanez minden országra elmondható.
A harmadik napon áttekintettük, hogy milyen jó gyakorlatok vannak az egyes résztvevő partnerországokban a témához kapcsolódva, majd megtekintettünk két nyíregyházi ifjúsági rendezvényt, melyeket fiatalok bevonásával végeznek (diákparlament, verébavató), illetve egy nemzetközi ifjúsági cserére is ellátogattunk, melyet éppen Nyíregyházán szervezett meg egy helyi ifjúsági szervezet. Ezt követően csoportban dolgozták ki a szakemberek, hogy milyen lehetséges ismérvekkel kell rendelkeznie egy ifjúsági rendezvénynek, melyet fiatalok bevonásával szerveznek meg, hogyan, milyen platformon kell kommunikálni és hogyan lehet aktivizálni, megszólítani a célcsoportot.
Az utolsó napon értékeltünk és előkészítettük a következő eseményt.