Helyszín: Nyíregyháza
Téma: kortárssegítés,,hu,önsegítés,,hu,Februárban folytatódott műhelysorozatunk,,hu,A helyszín Nyíregyháza volt ismételten,,hu,a téma pedig a kortárssegítés és önsegítés,,hu,Az első napon először az ausztriai és magyarországi helyzetről hallgathattunk meg előadásokat,,hu,Mindkét országban léteznek kortárssegítő csoportok,,hu,első sorban a középiskolai rendszerhez kapcsolódva,,hu,A magyarországi középiskolákban alapvetően a prevencióhoz köthető csoportok fellelhetőek,,hu,egy-egy középiskolában általában,,hu,fiatal van,,hu,akik képzést követően kortárssegítőkké tudnak válni,,hu,jellemzően,,hu,osztályosok,,hu,Hasonló helyzet van Ausztriában is,,hu, önsegítés
& Nbsp;
Februárban folytatódott műhelysorozatunk. A helyszín Nyíregyháza volt ismételten, a téma pedig a kortárssegítés és önsegítés.
Az első napon először az ausztriai és magyarországi helyzetről hallgathattunk meg előadásokat. Mindkét országban léteznek kortárssegítő csoportok, első sorban a középiskolai rendszerhez kapcsolódva. A magyarországi középiskolákban alapvetően a prevencióhoz köthető csoportok fellelhetőek, egy-egy középiskolában általában 5-6 fiatal van, akik képzést követően kortárssegítőkké tudnak válni, jellemzően 12. osztályosok. Hasonló helyzet van Ausztriában is, ezen a téren a két ország helyzete nagyon egyforma,,hu,Az önsegítésben alapvetően azon szervezetek,,hu,lehetőségek kerültek terítékre,,hu,ahol a fiatalok különböző módszerekkel tudnak kompetenciát fejleszteni,,hu,első sorban a tanulás területén,,hu,A délután ugyanezen témakörökben a szerb és román viszonyokat vizsgálta,,hu,Sajnos Szerbiában gyakorlatilag semmiféle ilyenről nem tudtak a partnerek beszámolni,,hu,ahogyan Romániában is csak elvétve találhatóak példák a kortárssegítésre,,hu,de minden esetben csakis egy-egy csoport az,,hu,aki mindezt fontosnak véli,,hu,szervezetten,,hu,ahogyan az jellemző Magyarországra vagy Ausztriára nem létezik,,hu. Az önsegítésben alapvetően azon szervezetek, lehetőségek kerültek terítékre, ahol a fiatalok különböző módszerekkel tudnak kompetenciát fejleszteni, első sorban a tanulás területén. A délután ugyanezen témakörökben a szerb és román viszonyokat vizsgálta. Sajnos Szerbiában gyakorlatilag semmiféle ilyenről nem tudtak a partnerek beszámolni, ahogyan Romániában is csak elvétve találhatóak példák a kortárssegítésre, de minden esetben csakis egy-egy csoport az, aki mindezt fontosnak véli, szervezetten, ahogyan az jellemző Magyarországra vagy Ausztriára nem létezik.
A második napon a NEET fiatalokról hallhattunk előadást,,hu,tisztáztuk a fogalmakat a szakemberekkel,,hu,A NEET fiatalok bevonása hasznos lenne társadalmi szempontból,,hu,mégis nagyon nehezen elérhetőek és bevonhatóak,,hu,sem a munkaerő piacra,,hu,sem az oktatásba nem vagy csak nagyon nehezen tudjuk elérni,,hu,Éppen ezért is kerültek előtérbe olyan módszerek – játék,,hu,virtuális játékok,,hu,tehetségfejlesztő programok,,hu,melyekkel ezen fiatalok egy része mégis csak elérhető és mobilizálható,,hu,Több olyan eszközt és nem-formális módszert is megvizsgáltunk és megvitattunk,,hu,melyekkel elérhetőek ezen fiatalok,,hu,Délután megvizsgáltuk,,hu,hogy a segítő csoportok miben,,hu, tisztáztuk a fogalmakat a szakemberekkel. A NEET fiatalok bevonása hasznos lenne társadalmi szempontból, mégis nagyon nehezen elérhetőek és bevonhatóak, sem a munkaerő piacra, sem az oktatásba nem vagy csak nagyon nehezen tudjuk elérni. Éppen ezért is kerültek előtérbe olyan módszerek – játék, virtuális játékok, tehetségfejlesztő programok -, melyekkel ezen fiatalok egy része mégis csak elérhető és mobilizálható. Több olyan eszközt és nem-formális módszert is megvizsgáltunk és megvitattunk, melyekkel elérhetőek ezen fiatalok. Délután megvizsgáltuk, hogy a segítő csoportok miben, mely területeken tudnak hasznosulni – lásd prevenció,,hu,vagy tehetséggondozás,,hu,és ezeket hogyan lehetne széles körben terjeszteni,,hu,A harmadik napon az európai trendeket vizsgáltuk meg,,hu,hol,,hu,milyen eredmények vannak és hogyan állnak az egyes társadalmak a NEET fiatalok bevonására illetve a kortárssegítéshez,,hu,Ezt követően jó gyakorlatokat vizsgálhattunk meg a négy országból,,hu,majd ellátogattunk a nyíregyházi kortárssegítő csoporthoz a Kölcsey gimnáziumba,,hu,Ezt követően a kreatív munkáé volt a főszerep,,hu,ahol a szakemberek csoportjai összeállították saját kortárssegítő csoportjaikat,,hu, vagy tehetséggondozás -, és ezeket hogyan lehetne széles körben terjeszteni.
A harmadik napon az európai trendeket vizsgáltuk meg, hol, milyen eredmények vannak és hogyan állnak az egyes társadalmak a NEET fiatalok bevonására illetve a kortárssegítéshez. Ezt követően jó gyakorlatokat vizsgálhattunk meg a négy országból, majd ellátogattunk a nyíregyházi kortárssegítő csoporthoz a Kölcsey gimnáziumba. Ezt követően a kreatív munkáé volt a főszerep, ahol a szakemberek csoportjai összeállították saját kortárssegítő csoportjaikat.
A negyedik napon értékeltünk és előkészítettük a márciusi eseményeket,hu.
& Nbsp;
& Nbsp;