Helyszín: Nyíregyháza
téma: évindító műhely
& Nbsp;
2019 januárban tovább folytatódott az EFOP transznacionális együttműködés projekt a KÉK Egyesület szervezésében.
Egy szakmai műhelyt tartottunk januárban, melyen áttekintettük az elmúlt év eseményeit, átbeszéltük és elemeztük a tapasztaltakat.
Az első nap a 8 műhely került terítékre és lett bemutatva az érdeklődő szakembereknek. A nyolc műhelyünk témája a közösségi terek, az ifjúságkutatások, az önkéntesség, a strukturált párbeszéd, a család- és otthonteremtés, az aktív állampolgárság, a pályaorientáció és az ifjúságsegítés voltak. Bemutatásra kerültek azon szervezetek, jó gyakorlatok is, melyekről korábban már szó volt, mind a külföldi, mind magyar részről. Összehasonlítottuk, hogy az egyes országokban (Ausztria, Románia, Szerbia, Magyarország) az adott témakörben milyen esetleges hiányosságok vagy előnyök, jó példák vannak. Kielemeztük a témaköröket nemzetközi összehasonlításban is. Elöljáróban az kijelenthető, hogy Szerbiában sok területen vannak még gondok akár a szabályozást illetően is, Romániában is vannak területek, melyeket erősen fejleszteni kellene. Magyarország sok esetben Ausztriával összevethető az elért eredményeket illetően, sőt egyes területeken még jobb pozíciókkal is rendelkezik annak ellenére, hogy Ausztriában jóval több forrásból tudnak gazdálkodni.
A második napon a tanulmányutak kerültek górcső alá. Debrecenben, Békéscsabán, Gyulán, Kecskeméten, Pécsett, Miskolcon, Szegeden jártunk és térképeztük fel az adott város sajátosságait, elért eredményeit ifjúsági területen. Több városban sincs ifjúsági koncepció (Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs) és nem működnek a párbeszéd rendszerek, nincs kerekasztal, a fiatalok igényei nem jelennek meg a városok fejlesztéseiben. Van minden városban jól működő projekt, melyek segítik a fiatalokat, de ezek rendszerint civil kezdeményezések, a döntéshozók nem minden esetben állnak ezen kezdeményezések mögé. Kecskeméten és Békéscsabán jól működő rendszereket tapasztaltak meg a szakemberek, több jól működő nagyrendezvénnyel, strukturált párbeszéddel.
A harmadik napon a kutatás és az előzetes eredmények voltak terítéken. Komoly gondot jelentett a 100-100 szakember bevonása a kutatásba és bár sikerült abszolválni, ezen a téren mindenképpen elgondolkodtató tapasztalatokat szereztünk. Például hogy a 19 CIC-ből megkeresésünkre 2 válaszolt, vagy hogy van több olyan megye is, ahol nincs, vagy alig léteznek ifjúsági szolgáltatók (Vas, Komárom, Tolna). Bemutattuk a gyorsjelentést a szakemberek részére, illetve beszéltünk a készülő kutatásról valamint összefoglaló kiadványról.
A negyedik napon a szervezési dolgok kerültek előtérbe, valamint értékeltük a körülményeket, előadókat, projekteket. Összeállítottuk közösen a következő időszak előadóit, jó gyakorlatait, tanulmányutakon felkeresettek körét. Egyeztettük az év eseményeit, időpontjait.
Januárban előkészítettük és megszerveztük a következő időszak eseményeit, előadóit, tanulmányutakon felkeresendő projekteket, jó gyakorlati helyeket.
& Nbsp;
[…] a projekt első évének összefoglaló műhelye […]