Projektünkben nagyon sok alkalmunk volt eszmecserét folytatni ifjúsági szakemberekkel az ország egész területén. Minden műhelyünkhöz kapcsolódtak viták, eszmecserék, fókuszcsoportos beszélgetések, ezek alapján létrejött egy rálátásunk a rendszerre. Mindezeket figyelembe véve a projekt kapcsán az alábbi ajánlásokat tesszük a magyarországi ifjúsági munka fejlesztését illetően.
& Nbsp;
Az ifjúságügy elismerése, definiálása: Jelenleg az ifjúságügy, az ifjúsági terület nincs definiálva, az interdiszciplína széles körű tevékenységet fed le.
& Nbsp;
Ifjúsági törvény: A szakma és a terület elengedhetetlen keretrendszere lehetne az ifjúsági törvény,,hu,Ifjúsági referenseket a városokba,,hu,Javaslatunk szerint minden,,hu,ezer lakos feletti városban legyen ifjúsági referens csatolt tevékenységgel,,hu,míg minden megyei jogú városban önálló,,hu,csakis az ifjúsági területtel foglalkozó referens,,hu,Ifjúsági koncepció,,hu,stratégia a megyei jogú városokban,,hu,Ajánlatunk szerint minden megyei jogú városnak legyen helyi ifjúsági stratégiája vagy koncepciója,,hu,Párhuzamosságok feloldása,,hu,közösségi tereket a megyei jogú városokba,,hu,Javasoljuk,,hu,hogy minden,,hu,ezer lakos feletti városban legyen legalább egy ifjúsági közösségi tér,,hu.
& Nbsp;
Ifjúsági referenseket a városokba: Javaslatunk szerint minden 10 ezer lakos feletti városban legyen ifjúsági referens csatolt tevékenységgel, míg minden megyei jogú városban önálló, csakis az ifjúsági területtel foglalkozó referens.
& Nbsp;
Ifjúsági koncepció, stratégia a megyei jogú városokban: Ajánlatunk szerint minden megyei jogú városnak legyen helyi ifjúsági stratégiája vagy koncepciója
& Nbsp;
Párhuzamosságok feloldása, közösségi tereket a megyei jogú városokba: Javasoljuk, hogy minden 10 ezer lakos feletti városban legyen legalább egy ifjúsági közösségi tér, amely vagy központi forrásból vagy helyi finanszírozással működik,,hu,Szolgáltatási sztenderdek felállítása,,hu,aktualizálása,,hu,Ki kellene ismét állítani azokat a minimumkövetelményeket,,hu,amelyek szükségesek ahhoz,,hu,hogy valaki ifjúsági szolgáltatást végezhessen,,hu,Források decentralizálása,,hu,Vissza kellene állítani legalább a GYIA-ban a regionális forráselosztást,,hu,IKSZ központok,,hu,IKSZ koordináció városi szintű megoldása,,hu,Érdemes lenne megyei szinten IKSZ koordinációs központokat létrehozni,,hu,melyek vagy a CIC-eken,,hu,vagy egyéb ifjúsági szervezeteken belül működnének,,hu,Érdekképviselet,,hu,érdekérvényesítés erősítése a településeken,,hu.
& Nbsp;
Szolgáltatási sztenderdek felállítása, aktualizálása: Ki kellene ismét állítani azokat a minimumkövetelményeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy valaki ifjúsági szolgáltatást végezhessen.
& Nbsp;
Források decentralizálása: Vissza kellene állítani legalább a GYIA-ban a regionális forráselosztást.
& Nbsp;
IKSZ központok, IKSZ koordináció városi szintű megoldása: Érdemes lenne megyei szinten IKSZ koordinációs központokat létrehozni, melyek vagy a CIC-eken, vagy egyéb ifjúsági szervezeteken belül működnének.
& Nbsp;
Érdekképviselet, érdekérvényesítés erősítése a településeken: Meg kellene erősíteni a kapcsolatot az iskolai DÖK-ökkel,,hu,egyúttal ösztönözni kellene,,hu,hogy jöjjenek létre települési szintű érdekképviseleti formák,,hu,azokat a helyi döntéshozók segítsék,,hu,például infrastruktúra biztosításával,,hu,Strukturált párbeszéd ösztönzése a településeken,,hu,hogy minden megyei jogú városban legalább évente egyszer legyen helyi diákparlament,,hu,ahol a fiatalok észrevételeire,,hu,javaslataira a helyi döntéshozók érdemi válaszokat adnak,,hu,Erősíteni az iskolák és ifjúsági civil szereplők közötti együttműködést a Tankerület és a Szakképzési Centrum bevonásával,,hu, egyúttal ösztönözni kellene, hogy jöjjenek létre települési szintű érdekképviseleti formák, azokat a helyi döntéshozók segítsék, például infrastruktúra biztosításával.
& Nbsp;
Strukturált párbeszéd ösztönzése a településeken: Javasoljuk, hogy minden megyei jogú városban legalább évente egyszer legyen helyi diákparlament, ahol a fiatalok észrevételeire, javaslataira a helyi döntéshozók érdemi válaszokat adnak.
& Nbsp;
Erősíteni az iskolák és ifjúsági civil szereplők közötti együttműködést a Tankerület és a Szakképzési Centrum bevonásával.
& Nbsp;
A nem-formális pedagógia módszer megismertetése a tanárokkal,,hu,Mindenképpen szerencsésnek tartanánk,,hu,ha a formális képzésben résztvevő tanárok megismernék és egyes elemeit el is sajátítanák a nem-formális módszereknek,,hu,ezzel is színesítve az oktatási palettát,,hu,Fiatalítás a szolgáltatóknál,,hu,Fontos lenne,,hu,hogy a szolgáltatóknál csökkenjen az átlagéletkor,,hu,mivel lassan már nem is egy generáció a különbség a fiatalok és az ifjúsági szolgáltatók között,,hu,ami kommunikációs zsákutcát is jelenthet,,hu,Ifjúságsegítő képzés elismertségének növelése,,hu,Ahhoz,,hu: Mindenképpen szerencsésnek tartanánk, ha a formális képzésben résztvevő tanárok megismernék és egyes elemeit el is sajátítanák a nem-formális módszereknek, ezzel is színesítve az oktatási palettát.
& Nbsp;
Fiatalítás a szolgáltatóknál: Fontos lenne, hogy a szolgáltatóknál csökkenjen az átlagéletkor, mivel lassan már nem is egy generáció a különbség a fiatalok és az ifjúsági szolgáltatók között, ami kommunikációs zsákutcát is jelenthet.
& Nbsp;
Ifjúságsegítő képzés elismertségének növelése: Ahhoz, hogy ismét meg tudjon erősödni az ifjúsági szolgáltatások rendszere elengedhetetlenül szükséges,,hu,hogy ne közösségszervezőket képezzen a hazai rendszer,,hu,hanem ismét ifjúságsegítőket BA,,hu,majd ha a feltételek adottak,,hu,akkor akár MA szinten is,,hu,A felkereső szolgálat erősítése,,hu,finanszírozása,,hu,mert csak ezzel lehet elérni a legtöbb csoportot,,hu,Közösségfejlesztés,,hu,közösségi programok,,hu,Helyi kutatások erősítése,,hu,igényfelmérések folyamatosan,,hu,Mivel az ifjúság egy állandóan változó társadalmi csoport,,hu,ezért azt javasoljuk,,hu, hogy ne közösségszervezőket képezzen a hazai rendszer, hanem ismét ifjúságsegítőket BA, majd ha a feltételek adottak, akkor akár MA szinten is.
& Nbsp;
A felkereső szolgálat erősítése, finanszírozása, mert csak ezzel lehet elérni a legtöbb csoportot.
& Nbsp;
Közösségfejlesztés, közösségi programok.
& Nbsp;
Helyi kutatások erősítése, igényfelmérések folyamatosan: Mivel az ifjúság egy állandóan változó társadalmi csoport, ezért azt javasoljuk, hogy minden helyi ifjúsági koncepciót vagy stratégiaalkotást előzzön meg helyi igényfelmérés vagy helyi ifjúságkutatás és ezeket folyamatosan,,hu,akár,,hu,évente ismételjék meg,,hu,Helyi tanácsok,,hu,fórumok létrehozása,,hu,működtetése,,hu,Éppen ezért azt javasoljuk,,hu,hogy minden megyei jogú városban hozzanak létre ifjúsági fórumot vagy ifjúsági kerekasztalt vagy ifjúsági tanácsot,,hu,melyek helyben összefogják az ifjúsági területen tevékenykedő szereplőket,,hu,Kutatás,,hu,Projektünk alappilléreit jelentették a kutatási célú adatgyűjtések eredményei,,hu, akár 5 évente ismételjék meg.
& Nbsp;
Helyi tanácsok, fórumok létrehozása, működtetése: Éppen ezért azt javasoljuk, hogy minden megyei jogú városban hozzanak létre ifjúsági fórumot vagy ifjúsági kerekasztalt vagy ifjúsági tanácsot, melyek helyben összefogják az ifjúsági területen tevékenykedő szereplőket.
& Nbsp;